۱۵ ایده و تکنیک تخفیف گذاری برای فروش بیشتر

۱۵ ایده و تکنیک تخفیف گذاری برای فروش بیشتر

با ماژول کد تخفیف و تکنیک های ارائه تخفیف بیشتر آشنا بشیم!
اگر قصد جذب مشتریان جدید و همچنین نگهداشت مشتریان فعلی و فروش مجدد به آنها را دارید. محتوا این پست مناسب شماست.
برای ارائه تخفیف استراتژي های متنوعی بسته به حوزه کاری و همچنین خلاقیت تیم فروش و بازاریابی شما وجود دارد. در ادامه این مقاله
موثرترین و پرکاربردترین روش های ارائه تخفیفات رو به شما معرفی می کنیم.

برای ارائه تخفیف از چه استراتژي هایی استفاده کنیم؟

1. تخفیف تعدادی یا بر اساس حجم خرید:
هرچه بیشتر بخرید، کمتر پول می‌دهید. تخفیف‌های کمی، مخاطبان را متقاعد می‌کند که به صورت عمده خرید کنند. به عنوان نمونه در صورت خرید ۱۰۰۰ عدد کارت ویزیت تخفیف ۵ درصدی لحاظ می گردد، اما در صورت خرید ۲۰۰۰ عدد کارت ویزیت ۱۰ درصد تخفیف روی مبلغ نهایی سفارش لحاظ می گردد.

2. ارائه تخفیف وفاداری:
این نوع تخفیف در جلب رضایت مشتری و خرید دوباره تاثیر زیادی دارد. کاملا مشخص کنید که این تخفیف به چه نوع مشتریانی داده می‌شود و هر مشتری باید چه خصوصیاتی داشته باشد. می‌توانید به مشتریانی که همیشه از شما خرید می‌کرده‌اند تخفیف دهید، یا مشتریانی که مدت زیادی است عضو باشگاهتان هستند.
به مشتریانتان احساس خاص بودن بدهید تا آن‌ها هم شما را در بازار نگه دارند.

پیشنهاد خواندنی: معرفی ماژول خودکار سازی تخفیف های ماهیانه چاپیروس

۳. تخفیف فصلی:
این نوع تخفیف گزینه بسیار خوبی است که بتوانید ابتدا یا اواسط هر فصل جهشی در فروشتان ایجاد کنید. به عنوان نمونه در فصل بهار جنشواره بهاره برگزار کنید و برای یک بازه زمانی مشخص تخفیفی را برای تمامی محصولات و یا دسته یا محصولات خاصی در نظر بگیرید.

۴. تخفیف مناسبتی: همانطور که از عنوان این نوع تخفیف مشخص می باشد. شما در مناسبت های خاص تقویمی و جهانی مثل شب یلدا یا بلک فرایدی و یا مناسبت های خاص مرتبط به حوزه چاپ مثل روز ملی صنعت چاپ یا زمان برگزاری نمایشگاه چاپ به صورت زمان بندی شده تخفیف ارائه می کنید و به مشتریانتان اطلاع می دهید.

در مقاله آینده در خصوص نحوه شناسایی بهترین مناسبت ها و اجرای صحیح جشنواره های مناسبتی صحبت خواهیم کرد.

پیشنهاد خواندنی: معرفی ماژول جشنواره چاپیروس

۵. تخفیف های ارجاعی یا ریفرال:
تخفیف‌های ارجاعی یعنی هر بار که یک مشتری، کسب‌وکار شما را به یک مشتری جدید معرفی می‌کند، شما برای او یک کد تخفیف در نظر بگیرید. مشتریان یک کد ارجاع منحصربه‌فرد دریافت می‌کنند که می‌توانند آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. این کد ارجاع ممکن است یک تخفیف دو طرفه باشد که مشتری جدید در اولین خرید خود تخفیف دریافت می‌کند و ارجاع‌دهنده بر اساس تعداد مشتریانی که به کسب‌وکار شما آورده است، تخفیف دریافت می‌کند. 

 

۶. تخفیف در هزینه ارسال محصولات:
همین حالا که این مقاله می خوانید بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران یعنی دیجی کالا بنر های تبلیغاتی را در برخی شهر ها مثل مشهد با عنوان این ماه هر چی خرید کنی هزینه ارسالش پای ماست منتشر کرده است، شما نیز می توانید در زمان های خاصی که مد نظر دارید به مشتریان این آفر را ارائه دهید.
همچنین می توانید با توجه به میزان مبلغ خرید مشتری هزینه ارسال را رایگان نمایید. به عنوان نمونه هزینه ارسال برای سفارشات با مبلغ بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان رایگان می باشد.

یا اینکه آفری ویژه برای همشهریان خود در نظر بگیرید که به صورت رایگان یا هزینه بسیار پایین تری سفارش را تحویل بگیرند.

۷. تخفیف های ترکیبی(باندل):
این تخفیف مناسب چاپخانه ها و دفاتر تبلیغاتی ای می باشد که پک اداری برای مجموعه ها و شرکت ها ارائه می کنند. به صورت کلی می توان در ترکیب چند محصول و ارائه آن در قالب یک پکیج تخفیف های ترکیبی لحاظ کرد.

۸. تخفیف های خودکار ماهیانه:
بخشی از فرآیند مدیریت کلوپ مشتریان ارائه جوایز و پاداش به کاربرانتان بر اساس حجم خرید یا تعداد خرید آنها می باشد. این نوع تخفیف به این صورت است که بر اساس میزان مبلغ خرید مشتری در بازه یک ماه در ماه بعد پنل مشتری را شارژ می کند. در سرویس چاپیروس نیز با استفاده از ماژول خودکارسازی تخفیف های ماهیانه می توانید این سیستم پاداش را برای مشتریانتان راه اندازی کنید.

پیشنهاد خواندنی: معرفی ماژول تخفیف خودکار ماهیانه چاپیروس

۹. تخفیف خرید نقدی:
در سفارش محصولاتی که شامل پیش پرداخت می شوند، می تونید به مشتری این پینشهاد رو بدید که در صورت پرداخت نقدی صروتحساب درصد تخفیفی رو براشون لحاظ خواهید کرد.

۱۰. تخفیف خوش آمد گویی:
علاوه بر ایجاد یک حس خوب در کاربران، زمان ثبت اولین سفارش توسط آنهارا نیز کاهش دهید.

پیشنهاد خواندنی: معرفی ماژول کد تخفیف چاپیروس

۱۱. تخفیف تولد:
به مشتریتان بگویید که برای شما ارزشمند است و همیشه به یاد او هستید تا او نیز با خریدش به شما ارزش ببخشد.

۱۲. تخفیف زیان‌ده:
اگر قصد جذب مشتریان جدید را دارید می توانید در بازه های زمانی خاصی تخفیفات غیر قابل رد(با درصد بالا) را در نظر بگیرید و از طریق پیامک، سایت و تبلیغ در شبکه های اجتماعی به کاربران اطلاع دهید.

ارائه این نوع تخفیف باعث می شود تا کاربران جدید را تشویق به ثبت نام در سایت و استفاده از خدمات خود کنید.

۱۳. تخفیف برای بازخورد و نظرسنجی:
در جهت جمع آوری نظرات مشتریانتان برای افزایش کیفیت خدمات از فرم های نظرسنجی استفاده کنید و برای دادن انگیزه به مشتری در جهت پر کردن کامل فرم می توانید شرط ارائه کد تخفیف را برای آنها در نظر بگیرید.

پیشنهاد خواندنی: معرفی ماژول نظرسنجی چاپیروس

۱۴. تخفیفات توافقی:
گاهی اوقات بر اساس مبلغ بالای فاکتور فروش و یا خاص بودن شرایط مشتریان می توانید به صورت هماهنگ شده و توافقی جهت نهایی شدن سفارش تخفیفاتی را برای آنها در نظر بگیرید.

البته این تخفیف باید به صورتی نتظیم گردد که ضرری به مجموعه شما وارد نکند.

تخفیف برای محصولات یا خدمات جدید:
در زمان عرضه محصولات جدید می توانید تخفیف را در جهت بیشتر دیده شده و معرفی بهتر محصول برای خریداران اولیه آن در نظر بگیرید.

جمع بندی:
در نهایت برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید باید اطلاع رسانی مناسبی جهت معرفی تخفیفات در شبکه های اجتماعی، وبسایت و کانال های دیگر ارتباط گیری خود مثل ارسال پیامک را داشته باشید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که با مشخص کردن مدت زمان مشخص و محدود برای تخفیف ها می توانید مشتریان را جهت استفاده از آنها بیشتر ترغیب نمایید.